اخبار لبنان/

از سرگیری مجدد درگیری ها در طرابلس/ رایزنی نبیه بری با تمام سلام

از سرگیری مجدد درگیری ها در طرابلس/ رایزنی نبیه بری با تمام سلام

شروع مجدد درگیری ها در طرابلس، گفتگوی تلفنی نخست وزیر و رئیس مجلس، درخواست مفتی کل لبنان از مردم برای توجه به وحدت و حمایت جنبش امل از مقاومت از مهمترین رویدادهای این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عربی پرس، منابع لبنانی اعلام کردند: درگیری ها در طرابلس دوباره از سر گرفته شده است.

این منابع بیان کردند: پس از آرامشی که با حضور ارتش در مناطق مختلف طرابلس به ویژه مناطق التبانه و جبل محسن حاکم شده بود در اثر تیراندازی جدید، چهار نفر زخمی شده اند.

از سوی دیگر روزنامه السفیر اعلام کرد: نبیه بری رئیس پارلمان لبنان تلفنی با تمام سلام نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان گفتگو کرد.

از سوی دیگر محمد قبانی مفتی کل لبنان خواستار تسریع در تصویب قانون انتخابات و تشکیل دولت شده است.

وی افزود: تنها راه مقابله با فتنه ها برقراری وحدت میان لبنانی است و این وحدت در واقع نوعی بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی است.

قبانی بیان کرد: قانون موسوم به دهه شصت بی فایده است و باید قانون جدید انتخابات در اسرع وقت تدوین و تصویب شود.

این در حالی است که محمد عواضه مسئول جوانان و ورزش جنبش امل لبنان ضمن حمایت از مقاومت لبنان افزود: با توجه به توسعه طلبی های رژیم صهیونیستی و نقض مکرر حریم هوایی، دریایی و زمینی لبنان از سوی این رژیم، مقاومت برای حمایت از لبنان، نیازضروری است.

وی افزود: موشکهایی که دیروز به ضاحیه در جنوب بیروت شلیک شد هدفشان ایجاد فتنه بود.

این عضو جنبش امل بیان کرد: برخی قصد دارند که لبنان را به عقب بازگردانند و ما پشت سر رهبران خود به ریاست نبیه بری با فتنه ها مقابله می کنیم و در راستای دور کردن آن از لبنان و لبنانی ها عمل خواهیم کرد.

کد خبر 2064354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha